Bloomberg: Enflasyondan kaçan Türkler Yunanistan’a akın ediyor

Yunan adalarına vize kolaylığı uygulamasının da başlamasıyla birlikte Türkiye’den Yunanistan’a giden turistlerin sayısındaki artış dünya basınına da yansıdı.

Bloomberg için “Yüzde 90 restoran enflasyonundan kaçan Türkler Yunanistan’a akın ediyor” başlıklı bir yazı kaleme alan Taylan Bilgiç, Türkiye’deki turizm sektörünün komşu ülke karşısındaki fiyat avantajını kaybettiğini söylediğine, Merkez Bankası’nın da konaklama sektöründeki artan fiyatlar karşısında endişeli olduğuna dikkat çekti.

‘RESTORANLAR FİYATLARI YÜKSELTMEK İÇİN ENFLASYONU KULLANDI’

Turizmin en yoğun olmasının beklendiği bir dönemde Türkiye’deki tatil bölgelerinde bulunan restoranların yarısının boş olduğuna işaret edilen yazıda, Türkiye’de yaşayan pek çok kişinin komşu Yunanistan’da tatil yapmayı ve yiyip içmeyi daha ucuz bulduğu belirtildi. Buna göre, ‘kızgın vatandaşlar’ Bodrum’da beş kişiye bir restoranda gelen 640 dolar değerindeki hesaba ve Çeşme’de beş top dondurma için çıkarılan 30 dolarlık hesaba tepki göstererek bunları sosyal medyada paylaşmıştı. Bu esnada sadece birkaç kilometre ötedeki Yunan adalarındaki Türkler ise ülkelerinde olduğundan daha az ödüyordu.

Sık sık Yunanistan’ı ziyaret ettiğini anlatan emekli bankacı Murat Yavuz, “Burası ve orası arasında hizmet ve ürün kalitesi açısından, ayrıca fiyat olarak da büyük bir fark var. Restoranlar fiyatları yükseltmek için enflasyonu bahane olarak kullandı” diye konuştu.

YILLIK RESTORAN VE OTEL ENFLASYONU YÜZDE 91

Türkiye’deki restoran ve otel fiyatlarının bir önceki haziran ayına kıyasla ortalama yüzde 91 arttığına işaret edilen haberde, ülkedeki yıllık tüketici enflasyonunun yüzde 71,6 seviyesinde olduğu hatırlatıldı. Bloomberg, turizmin hizmetler sektörü ekonomisinin üçte birini oluşturduğuna dikkat çektiği haberinde, Merkez Bankası’nın da yükselen fiyatlarla mücadele kapsamında bu sektörü özellikle bir endişe sebebi olarak gördüğünü aktardı.

Vize kolaylığından yararlananların sadece Türkiye vatandaşları olmadığını, tüm dünyadan turistlerin de adalara gelmeye başladığını kaydeden Bloomberg, ülkenin bu kalabalık gelişler karşısında kruvaziyer gemilerine kısıtlama getirmeyi düşündüğünü belirtti.

‘YUNANİSTAN’IN DAHA UCUZ OLDUĞU SÖYLENTİLERİ DE ROL OYNADI’

Haberde, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nden (TÜRSAB) Kıvanç Meriç’in Euronews haber sitesine verdiği röportajdan görüşlere de yer verildi. Meriç, yaptığı açıklamada, “Ücret avantajımızı kaybettik” diye konuşmuş, Türk Lirası’nın ‘aşırı değerlenmesine’ atıfta bulunmuştu. Meriç, bu sene 150 bin kadar Türk’ün Yunanistan’ın Samos (Sisam) adasına gitmesini beklediğini de kaydetmişti. Bir önceki yıl bu sayı yaklaşık 40 bindi.

Türkiye’de alım gücünün de erozyona uğradığına, bunun restoranlara da tezahür ettiğine işaret edilen haberde, Kuşadası’nda bir balık restoranında şef olarak çalışan 57 yaşındaki Kaplan İlhan, işlerin geçen sezona göre yüzde 25 azaldığını anlattı. Geçimin burada bir etmen olduğunu söyleyen İlhan, sosyal medyada Yunanistan’ın daha ucuz olduğuna yönelik söylentilerin de bunda büyük bir rol oynadığına işaret etti.

‘HEPİMİZ YOKSULLAŞIYORUZ’

Haberde BigChefs’in kurucusu Gamze Cizreli’nin de görüşlerine yer verildi. Cizreli, toplamda bakıldığında müşteri sayılarının arttığını, ‘üst tabakanın kendilerine doğru kaydığını’ anlattı. Kişi başına yapılan harcamada da bir düşüş olduğunu gözlemlediklerini belirten Cizreli, firmanın düşüş karşısında masraflarını kısma yoluna gittiğini, bu yöntemlerin arasında kendi elektriklerini üretmenin de olduğunu söyledi. İstanbul’daki Sunset Grill & Bar isimli işletmenin kurucusu Barış Tansever ise enflasyona işaret ederek 1994 yılında restoranı açtığında çekmeyi amaçladığı beyaz yakalılar için fiyatların ulaşılmaz bir hale geldiğini ifade etti. Tansever, “Hepimiz yoksullaşıyoruz” değerlendirmesini de paylaştı.

(DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir